Waarom ik doe wat ik denk

Door de jarenlange ervaring binnen een zakelijk/commerciële setting heb ik een eigen visie ontwikkeld hoe bedrijven zich in de toekomst zouden moeten ontwikkelen en gedragen. Wat is belangrijk, hoe ga ik mijn medewerkers om etc etc. Ik zie nog veel te veel om me heen zaken gebeuren die haaks staan op mijn overtuigingen over duurzaam ondernemerschap, dat uitgaat van het creëren van maatschappelijk waarde. Het werk dat ik de afgelopen jaren heb gedaan binnen het sociaal maatschappelijke domein, hebben mij alleen maar gesterkt in mijn gedachten, visie en overtuigingen.

Duurzaam ondernemen is een containerbegrip geworden die vaak het uiteindelijke doel mist.

In gesprekken merk ik ook vaak dat leidinggevenden, directeuren maar ook gewoon medewerkers niet de mogelijkheden zien om aan hun eigen overtuigingen invulling te geven. Zij zien niet hoe dat zou moeten of voelen ze vaak niet de vrijheid om daaraan invulling te geven. Te vaak merken zij dat de harde economische wetten het nagenoeg onmogelijk maakt. Die wetten zijn te dominant. Daardoor krijgen ze het gevoel dat zij anders zijn en niet voldoen aan de norm, maar in mijn ogen is misschien in het omgekeerde wel waar. Wat als norm wordt gezien zal in de nabije toekomst niet meer de norm zijn. Integendeel. Bedrijven en leidinggevenden die vast blijven houden aan de oude economische principes zullen de grote verliezers van de toekomst zijn. Het zal meer en meer gaan over het creëren van maatschappelijke waarde en minder over winst en aandeelhouderswaarde.

Middels het boek wil ik in contact komen met leidinggevenden en managers.

Ik besef wel degelijk dat het niet altijd gemakkelijk is om tegen de stroom in te roeien. Het vereist lef, moed en durf. Maar dat is het allemaal waard. Je krijgt er veel voor terug. Voldoening, tevredenheid en levensvreugde.

Ik heb mijn overtuigingen en visie vastgelegd in een boek dat ik onlangs geschreven heb. Dat is mijn leidraad voor mijn zakelijk handelen. Tevens voor mij een mooie manier om middels het boek in contact te komen met leidinggevenden en managers uit diverse branches om mijn verhaal te vertellen, mijn overtuigingen te delen en die ook aan te scherpen. Maar uiteraard ook die van een ander, opdat we eer allemaal beter van worden. 

Om enig gevoel te krijgen waar het boek over gaat kun je hier het persbericht lezen wat verschenen is in mei 2019.

Mocht je het boek willen kopen.
Doe dat dan niet via bol.com of managementboek.nl, maar direct van mij. In heb het boek zelf uitgegeven en de boeken zelf gekocht, waarbij ik het grootste deel van de opbrengsten doneer aan een goed doel. Koop je het bij bol.com dan blijft er voor dat goede doel nagenoeg niets over (1€ ten opzichte van 10€)

Het zal duidelijk zijn dat ik graag in gesprek wil gaan met iedereen die invulling wil geven aan zijn of haar overtuigingen, mits die uiteraard op de belangrijkste aspecten overeenkomen met mijn overtuigingen.

Ik denk dat ik in staat ben, mede door de ervaringen die ik zelf heb opgedaan, om menigeen die hierin vastloopt een stapje verder te helpen.